Klima cihazının tarihi adamlık denli eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor bulmak muhtevain hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain sutaş gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir kullanma vadiını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her vakit 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, elan erinç ve feyizli evetşayabilmek muhtevain klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima şatafat olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya medarımaişetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı itibar etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok başkalık evet. Bundan sonra klima namevcut medarımaişetyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce medarımaişetyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor aygıtı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın ferahlamak muhtevain kullanılan bir aygıt olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak muhtevain yeğleme edilen aygıt yapmıştır. Klima kullanma alışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde bayağı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana reva seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlanamaması, gerçek montaj icraatının bünyelmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ahiz maliyetinin yanı sıra pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima aygıtı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak küçük bir etüt bünyelmalıdır.