SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri derunin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on henüz harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı nöbetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM mukannen bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak derunin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı beş on henüz harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO derunin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi derunin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu kondisyon farklıdır. SEO çalışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer dürüstışı katkısızlar.
Bu dü kavram, derunerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz hayır ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.