Kişinin yaşadığı sosyete içre kıymeti olan , kapasite, idare ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değkârme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına amelî ) değkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma göre;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde değkârtirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç üs öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler ciğerin tıpkıdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre değkârebilir, ancak sürecin doğası değkârmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biraşırı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkârikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, benibeşer ciğerin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere amelî olabileceği kabilinden istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kabilinden mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yürütmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir tasavvur ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise kendiliğinden gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir cümle olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, imtihan skorları kabilinden mergup davranış değkâriklikleridir.